Sjukstugeutryckning no. 2!

Det har varit storstrumpan Moas tur att vara sjuk och fastern
körde ett varv till med sjukstugeutryckning. Med nöje! När jag
lämnat yrvädret till lillasyster på dagis myste jag och Moa i
soffan framför Tomtetass. Den känsliga fastern satt tårögd mest
hela tiden. Har du inte sett den? Se den! Filmen tog slut och vi
övergick till att rita. Jag vet - vatten över huvudet. På min lott föll att
rita Hello Kitty och Moa valde att rita "hennes kompis kaninen".
Jag fick ta fram allt det konstnärliga jag har i mig och be Moa ta
fram en bild på Kitty, som jag kunde rita av. När jag var klar bad
hon mig "rita en kanin som sitter ner". Jag kan inte ens rita en
kanin som står upp, men med tuschpennan i högsta hugg lärde Moa
mig att ingenting är omöjligt. Det var bara att sätta igång! Den sittande
kaninen fotades inte - håll till godo med Kitty och hennes vän kaninen.





M: Vad är klockan?
Jag: Den är 12:15.
M: Vad bra - jag vill inte att den ska vara 13:00 än, för det här var så mysigt.
(Kl. 13 skulle pappa Marcus komma hem och den kloka Moa förstod att det
var då jag skulle bege mig hemåt).

Bokläsning stod sedan på schemat. Uppkrupna i Moas säng plöjde vi både
Pomperipossa, Barbapappa och Alfons. Det är med ett varmt hjärta jag går
och lägger mig ikväll.

God must have spent a little more time on you.
- N 'Sync

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback