Egen Senkatid.

Jag och Senka har haft en hemskt givande Vetenskapens
dag.
Ja, ni läste rätt. För första gången på tre år pallrade
jag mig till något, som annars brukar ses som skolkdag.
Men nu - termin 6:are - som jag är så anmälde jag mig
på ett seminarium om att analysera kvalitativa studier.
Vadå slå huvudet på spiken? För er som inte vet - min
C-uppsats är så mycket kvalitativ som den bara kan bli.
- Tummen upp för ett lyckat seminarieval, Johanna!


Jag glömmer dock alltid att jag INTE ska sätta mig i soffan
när jag kommer hem. Jag. blir. ju. bara. sittandes! Det
är ju egentligen absolut inte min melodi, men när jag
väl sjunkit ner så saknar jag totalt den disciplinen som
krävs för att ta mig upp igen.

Och på fredag tänker jag baka en underbar havrekaka,
som min vän Evelina tipsar om. Den låter helt oemot-
ståndlig för en kakälskare som jag!

Jag behöver verkligen klippa mig. Och göra ny müsli.
Och kolla tatueringstid. Ni ser - nu jäklar ska jag upp
ur soffan!

Puss, ciao - som Senka säger.

Kommentarer
Evelina säger:

Du kommer att ääälska kakan :) Kyl den ordentligt innan du skär upp den bra. Annars är det svårt :)

2011-09-21 | 20:35:19
Bloggadress: http://evelinalantz.blogg.se/?tmp=190635

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback