Dag 17 - Ett barndomsminne

Ett? Ett enda? Men jag har ju massvis! Det första
jag tänker på är dock när jag och min syster lekte
att vi var på en badplats med våra dockor. Dockorna
var våra barn, den grå mattan i hallen var sjön, den
vita plastmattan var stranden och strumpbyxorna på
våra huvuden var vårt långa hår. Jag minns att jag
till och med knöt ihop strumpbyxorna med en hår-
tofs (man har ju tofs på stranden liksom). Vi var
antagligen de coolaste brudarna på vår fakestrand!

Jag minns också hur min bror och jag lekte med hans
bilbana. Han måste haft en ängels tålamod, hur kan
man annars låta en typ 3-åring leka med ens dyrbara
bilbana? Jag fick leka och leka och köra och köra med
de fina bilarna. Underbara bror!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback