Dag 09 - Min tro eller livsfilosofi

Jag får nog gå på livsfilosofi här.
Den är ganska enkel: Ha balans. Och ja, det gäller
allt du gör. Att ha balans i hur man sover, tränar,
äter, stressar, är aktiv, ligger i soffan, studerar,
jobbar, utövar intressen och lever livet (you name it)
är avgörande för hur bra man utför. Att må bra handlar
inte bara om att utföra saker man vill, utan även om
tillfredsställelsen man uppnår de gånger man tar sig
för de saker som egentligen inte är lika roliga. Och
att stressa lite har ingen dött av, tvärtom. I lagom dos
ökar det din prestationsförmåga.

Lev balanserat med det lilla extra de gånger det behövs,
mina vänner! Det är vad jag vill ha sagt.

Livsnjutare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback