Kasslergratäng

Igår komponerade jag ihop en kasslergratäng som
blev helt underbart god, tyckte både jag & Erik.

Du behöver:
4 portioner ris (jag använde långkornigt)
Ca 500 gr kassler
1 paprika
Champinjoner efter behag
4 dl matlagningsgrädde
1 burk creme fraiche paprika/chili

Gör såhär:
Koka riset enligt förpackningens anvisningar. Smöra en form
i storlek 20x30cm och lägg riset i botten av formen. Strimla
kassler och paprika och skiva champinjonerna. Stek tillsammans
tills kasslern får lite stekyta. Peppra ordentligt och salta försiktigt.
Lägg röran över riset. Blanda ihop matlagningsgrädden och creme fraichen
och lägg överst i formen. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.
Jag har aldrig riven ost på mina rätter jag tillagar i form och i ugn. Varför?
Dels för att det inte behövs och dels för att jag försöker att vara en renlevnads-
människa så gott det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback