Kärlek i luften.

Ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande och tackar
ödmjukast för de läsare som aldrig sviker.

Igår morgon stormades mitt hem av två små sorkar
på 3,5 och 6 år. Mer vilda än tama, ska tilläggas.
Resan bar av till badhuset i Sävsjö där de små liven
satte ordentlig fart på sin gamla faster. Upp i kanan
och ner igen. Upp igen. Ner. Upp. Ner. På rygg, på mage
och på sidan. Moa är precis det vattendjur hennes
fastrar alltid varit. Thelma påminner mer om sin badkruka
till far. Hon badar, men håller gärna huvudet över ytan.
Hon var dock lika galen i kanan som sin syster. Och
klarade den lilla kanan "utan nån tog mot mej".

Natten har jag och Thelma dock spenderat i vaket
tillstånd. Näsan var täppt. Ögonen rann. Halsen
var rosslig. Det är inte varje natt jag har motivations-
samtal gällande sömn kl. 04:00. Mitt hjärta värkte med
det lilla livet. Är man 3,5 år, har spenderat dagen i
badhuset och sedan vräkt i sig godis och tacos, så behöver
man sova. Jag hade tagit över hennes förkylning, om jag
bara hade kunnat.

Ikväll somnar förmodligen både jag, Erik och de små sorkarna
ovaggade. Eftermiddagens spinningpass gör sitt till.

God must have spent a little more time on you.
-
N Sync

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback