Det finns idioter till allt!

Okej, jag är förbannad och upprörd. Nu förstår jag
partiledare och deras frustration i partiledardebatter.
Jag har aldrig skådat en sådan idiot som Sverigedemokraternas
partiledare Jimmy Åkesson.
Har precis tittat på Gudrun Schymans och Jimmy Åkessons
debatt om våldtäkter i Agenda på SVT. SD går alltså ut med att
de arbetar med kvinnofrågor och att de vill stoppa våldtäkterna.
MEN! Vad har Jimmy Åkesson för argument? Jo, han ska stoppa
våldtäkterna genom att lära tjejer självförsvar och låta dem
bära pepparspray samt att skicka ut alla invandrare.
Mina argument tillbaka är då:

1. Det är inte rimligt att kvinnor ska behöva lära sig självförsvar och
bära pepparspray för att vissa män utför handlingar som, enligt lag,
är förbjudna! Är det inte bättre att sikta in sig på förövarna? Det är ju
samma sak som att säga att vi ska stoppa mobbingen genom att lära
offren att slå tillbaka! Visst, självförsvar och pepparspray kanske kan
stopppa själva våldtäkten, men inte överfallet, rädslan och fighten.
2. Lösningen på våldtäkter lär ju inte vara att skicka ut alla
invandrare. Om man vänder på det: eftersom merparten av våldtäkter
begås av män, är det då inte rimligare att skicka ut alla män ur landet?
Oj, det var visst inte heller rimligt.

Ni som ens tänkt tanken att rösta på denna idiot, här är
länken som borde få er att ångra er:

http://svtplay.se/v/2114059/agenda/del_1_av_18?cb%2Ca1364145%2C1%2Cf%2C-1%2Fpb%2Ca1364142%2C1%2Cf%2C-1%2Fpl%2Cv%2C%2C2114059%2Fsb%2Cp103431%2C1%2Cf%2C-1


Och visst, jag och Gudrun Schyman är ju inte heller riktigt överens
gällande könsrollsfrågan, men det är ju en annan femma..
Men Grattis, Jimmy Åkesson! Det är inte alla som lyckas få
Gudrun Schyman att framstå som Einstein!


Kommentarer
matilda säger:

HAHA!!! du är fan bäst!

2010-09-11 | 13:06:13
Valt att vara anonym. säger:

1. Du är typiskt ett jag-lyssnar-för-mycket-på-median fall. Alla som är emot SD har bara ett argument och det är "dom är rasister". Ordet rasist har i allra högsta grad tappat sin mening om man kallar SD för rasist. Detta tycker jag är jättesynd för de enda som vinner på detta är just, rasisterna. SD är inga rasister, och med folkets ögon på SD får de verkliga rasisterna arbeta sig starkare osynliga.

2. Du jobbar precis som median också gör, hör det man vill höra. Det jag såg i denna debatten var. SD har gjort undersökningar om våldtäkter, som Jimmie försökte få fram. För att agera mot något måste man veta vad man ska agera mot. Och nu med hjälp av dessa undersökningarna har vi kommit fram till att 48% utav våldtäktsmännen som blev dömda år 2009 var födda utomlands och 64% under kategorin grov våldtäkt var födda utomlands. Och denna undersökningen måste man väll få framställa utan att bli rasist stämplad?. Nu har forskranarna lite mer kött att gå på, som tex att anledningen till att dessa män har våldtagit kanske beror på att dom har en helt fuckad kvinnosyn i det landet dom kommer ifrån, och därför måste ändra sin syn på kvinnor om dom ska bosätta sig i Sverige, för vi accepterar inte sånt. Hur vi ska lösa det har jag inget svar på, men kanske forskarna kommer fram till nått nu när dom vet sanningen. Sen måste vi självklart fortsätta forska om varför svenska män våldtar och försöka få fram någon lösning.

3. Ang dina argument tillbaka, att det inte ska vara rimligt att kvinnor ska behöva lära sig självförsvar. Våldtäkt, mord, misshandel, rån, pedofiler mm mm har funnits i alla tider. Det är den sjuka världen vi lever i. Det finns väll INGEN gräns till vad som är rimligt om man kan förhindra en våldtäkt? eller en gräns finns väll men den är väldigt låg i mina ögon. Den psykiska delen med överfallet, rädslan och fighten som du sa förhindrar man inte med självförsvar/pepparspray men offret slipper den hårda smällen, den psykiska och fysiska delen i själva våldtäkten. Tänk dig själv om det skulle hända dig, fast istället för att mannen skulle fullgöra dådet, så räddar pepparspray dig (som du skulle få ha med dig lagligt, att slippa va orolig för att polisen ska visitera dig och betala dyra böter för du bär pepparspray eller att slippa vara olaglig) då tror jag du skulle tacka Jimmie Åkersson för att han kämpar för att kvinnor ska få ha pepparspray med sig. Men visst jag förstår ditt argument, i dina och mina och i en normal persons ögon så är det självklart att inga av dessa saker skulle behövas, men vi måste anpassa oss efter nuet.

4. SD har en rad med åtgärder dom vill göra för att minska våldtäkter, som du kan läsa http://www.sverigedemokraterna.se/filer/sd_valdtaktsrapport.pdf där. Där är också undersökningen om våldtäktsmännen.

5. Fast allt positivt jag har skrivit om SD nu så skulle jag aldrig få för mig att rösta på dom, själv är jag en moderat. Fast jag blir så trött på att alla kalla SD för rasister, plugga på lite. Lyssna inte på median, median gapskrattar åt svenska folket just nu, att det är så lätt att lura oss. Tittar siffrorna stiger till skyar när man annonserar att Gudrun "skatan" schyman ska debattera mot den rasistiska Jimmie Åkersson istället för en tråkig annons M vs S. Och de andra partierna hakar ju självklart på denna iden skapad av just median för dom vill inte förlorar sina väljare.

6. Jag hade önskat att Jimmie Åkersson var partiledare för moderaterna, för bättre person på att debattera hittar du inte bland dom andra partierna. Ser bara vad han har gjort, år 2005 blev han partiledare och då hade dom ca 0.8% av rösterna, även om dom inte kommer över 4% gränsen i år så kommer dom får betydligt mycket mer röster. Även denna debatt som ditt inlägg handlar om tycker jag Jimmie gjorde ett kanonjobb, samt alla andra debatter jag har sett med honom som för övrigt finns http://www.youtube.com/user/SDTelevision där, om du skulle vara intresserad. Det är väldigt intressanta debatter mellan Jimmie och de andra partiledarna.

Ojoj va mycket det blev, hoppas du inte tar illa upp att man ifrågasätter dig lite.

2010-09-13 | 05:39:40
Johanna Nyberg säger:

1. Jag har absolut inget emot att bli ifrågasatt. Men ser gärna att jag blir det av någon som vågar stå för sina åsikter. Mina argument till att kalla SD för rasister kommer ingen annanstans ifrån än från deras egna valfilm och deras egna valreklam.

2. Ja, Jimmie Åkesson har helt rätt i att statistiken visar att invandrare begår stor del av våldäkterna. Och ja, jag tror (som du) att det kan bero på att de har en annorlunda kvinnosyn. Genom att skicka ut dem ur landet visar Sverige att våldtäkter är helt OK, så länge de inte begås i vårt land. På så vis bidrar vi också till att någon annan stackars tjej i något annat land blir våldtagen istället. Och visst, så kan man ju jobba men det är inget jag tänker rösta fram. Jag tror det är mer effektivt att, från början, välkomna dem in i landet och undvika utanförskap i samhället.

3. På den punkten tror jag vi är rätt överens. Det behövs större och mer ansträngande insatser för att förhindra våldtäkter. Och visst, Jimmie Åkesson har helt rätt i att man KAN hindra dem genom självförsvar och pepparspray. Det jag ställer mej tveksam till är att bakom i princip varenda fråga SD lägger energi på finns deras lösning: Skicka ut invandrarna. Det är i princip det enda de fokuserar på. Så OM det nu skulle vara så att det t.ex. blir mer pengar över till pensionärer om vi skickar ut invandrarna, så är jag tveksam till om Jimmie Åkesson någonsin skulle bry sej om pensionärerna när han väl fått ut sina "bovar". Jag är också tveksam till att han skulle lägga någon större vikt vid våldtäkter om han fick ut sina "bovar".

4. Jag har läst igenom vad de tänker göra för att arbeta mot våldtäkterna. Men som sagt: min åsikt är att de försöker locka väljare genom dessa punkter. För deras mål är att få ut invandrarna.

5. Jag är också moderat. Och oavsett hur media framställer partierna, så är det inte det jag grundar mina åsikter på.

Blev rätt mycket här också visst :).

2010-09-13 | 08:43:30
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/
Anonym säger:

Varför jag är anonym är för att jag inte kan få fram det jag vill i skrift, jag är så dålig på att formulera mig när det kommer till skrivandet.

1. Om man har den inställningen att SD är rasister, som ÄR skapad av median, så kan jag förstå att deras valfilm kan se rasistisk ut. Fast i mina ögon då jag dömer SD utifrån det som står på deras hemsida och vad Jimmie framför så tycker jag filmen är genialisk. Dom får verkligen fram budskapet i den, och det är i mina ögon att, Med den stora arbetslösheten och den stora massinvandringen så måste pengarna som bidragstagarna få komma ifrån något, bla så kommer det ifrån pensionspengarna. För ca 3 månader sen höjde dom skatten för pensionärerna, kommer inte ihåg med hur mycket % fast för en vanlig Svensson pensionär så gjorde det 300 kr i månaden, och det är väldigt mycket pengar för vissa. Dom har lagt in förslaget att höja pensionsåldern till 79, fast målet för pensionsåldern är 85. Jag säger som Jimmie sa under sitt sommar tal "jag skäms över hur vi behandlar våra äldre idag".

2. Jag håller med dig om att vi måste arbeta med att få in dem i det svenska samhället. Just därför måste vi göra det som SD säger (och nej dom har aldrig sagt att vi ska skicka ut alla invandrare) vi måste sätta stopp i gränserna nu, inte skicka ut dom vi har utan vi kan inte ta emot mer. Vi måste börja arbeta med dessa vi har i landet nu, det är det våra pengar ska gå till. Att bygga mer och mer Rosengårdar funkar inte, vi måste kunna erbjuda dom jobb och ett trivsamt hem, och just nu så är det omöjligt att erbjuda alla jobb och bostad. Och till försvar om att skicka hem en man som har begått en våldtäkt säger jag, Jag tror att en man som vet att om han åker fast när han gör ett sånt dåd garanterat kommer att bli utvisad så tänker han nog i andra banor, rädslan för straffet är större än sitt sjuka begär.

3. "deras lösning: Skicka ut invandrarna" Jag har aldrig läst (förutom i median) att Jimmie har sagt det, jag har aldrig hört han säga det heller. Det enda han säger är att vi ska sätta stopp för invandringen nu, för att kunna ta hand om dem vi redan har i landet, som jag redan har sagt. Och att dom vill stärka kontrollen på de som kommer in i Sverige när vi öppnar gränserna igen. De enda dom vill skicka ut är de som bryter mot lagarna.

4. Ett intressant fall är, En man kom till Sverige för att han var hotad i sitt eget land, alltså en flykting. Han blev godkänd och fick komma in för hans liv var hotad om han stannade kvar i sitt eget land, samt hans familj fick också komma hit. HELT RÄTT! fast nu kommer den skumma och helt förvirrande delen, 1 månad senare begärde mannen att få åka tillbaka till landet på semester för att träffa sin släkt, och blev beviljad det, han var då fortfarande en flykting. Där slutade min logik att fungera.

2010-09-13 | 16:48:10
Johanna säger:

1. Fast min bild av SD har inte skapats av media, den är skapad av att Jimmie Åkessons lösning på allt är att stoppa invandringen. Svaret på att ta bättre hand om våra äldre - att stoppa invandringen. Svaret på våldtäktsfrågan - stoppa invandringen. Osv. Det får mej att tro att han egentligen inte bryr sig särskilt mycket om äldrevården, utan hans intresse ligger bara i invandringen. Det är ju såklart ingenting jag VET, men det är en tolkning jag har gjort. Hans avsikter är inte vad han går ut med, enligt min åsikt. Han lockar väljare genom att "satsa på kvinnofrågor" och "han skäms över hur vi behandlar våra äldre".

2. Det finns länder där man riskerar dödsstraff för vissa brott - ändå drar sig inte folk för att begå brotten. Med det vill jag ha sagt att jag inte tror att straffet utvisning skrämmer alla. En del kanske, men långt ifrån alla.

3. Jag tror inte att det fungerar att stänga gränserna rent praktiskt, med tanke på hur stor och omfattande kommunikationen är mellan alla länder i dagsläget. Dessutom är den under utveckling, det gör det ännu svårare att "stänga gränser".

4. Det fallet känner jag inte till.

Vi verkar inte helt överens, förutom om att rösten ska läggas på moderaterna.

2010-09-13 | 17:49:18
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback