INTE OKEJ.

Jag är så upprörd. Förbannad. På min systers situation
och hur läkarna i Växjö hanterar den. Det är inte okej att
slussa en patient mellan tre olika läkare, att glömma ge
henne ett återbesök och glömma skriva ut medicin till henne.
Det är heller inte okej att hon, varje gång hon kommer dit,
ska behöva upprepa hur hon mår. Nej, storasystern och
arbetsterapeuten i mej är så arg över detta att jag tänker
följa med henne dit nästa gång och fråga vad det är frågan om.
Jag vill att hon ska känna en trygghet i att gå till psykolog.
Meningen är att man ska bygga upp en relation. Hur ska det
gå till om man, på tre besök, får träffa tre olika läkare som
frågar vad man har för problem? Oseriöst är ju bara förnamnet!

Jag vill att min syster ska kunna koncentrera sig på sådana
saker man ska koncentera sig på när man är 22. Träning, mat,
jobb och annat kul. Återbesök, KBT och mediciner är sådant
utbildade ska koncentrera sig på. Det ska inte vara upp till henne
att ringa och fråga om hon ska fortsätta med sina mediciner.
Att behandla henne på det här viset, kommer inte ge henne
någon som helst hjälp.

Vi ska dit 18/10. Och efter det ska det vara ordning på torpet,
det ska jag se till. Håll tummarna för oss!

Kommentarer
Tina säger:

Usch sådär har jag oxå blivit behandlad de e verkligen inte okej. Och de är bra att du finns där för henne och hjälper henne. Hoppas hon hittar nån hon känner förtroende för. Kramar

2010-10-08 | 11:27:52
Bloggadress: http://Tinajos.wordpress.com
Johanna säger:

Tack för din omtanke. Kramar

2010-10-08 | 11:38:15
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback