Måndagsdiss.

Att vara mig igår var, minst sagt, lite påfrestande:
Det började vid lunchen, där jag insåg att jag hade
med mej köttfärssås i min matlåda (endast köttfärssås).
Note to my self: Lägg aldrig ner halvfärdiga matlådor i
frysen utan att skriva på att det saknas något i dem.
Efter lunchen: fyra timmars väntan på frivillig föreläsning
på HLK. Där fick jag verkligen försöka motivera mej själv.
"Why am I doing this? Just det, för att få en påskrift på
seminariekorten."
Seminariekort innebär att vi är tvungna
att gå på minst 4 föreläsningar utöver de schemalagda,
innan termin 5. Helt galet, tyckte jag igår.
Nåja, föreläsningen kom och gick. Jag satte mej på 17:25-bussen
(ja, när de otroligt saktfärdiga pensionärena framför mej väl
hade satt sig ner) och insåg att jag inte hade en matbit med mej.
21 kr-smörgåsen i matsalen vid 15:00 stod jag mej inte (otippat nog) på.
4 min tills bussen går, hinner inte köpa mat. Håller på att hungra 
ihjäl och bara för det kör den förbannade bussen jättesaaaaakta.
Och när jag väl kliver av, så har uppförsbacken hem aldrig varit
så brant och så lång. Hemma. Mat. Biggest loser. Sängen. 
Halsen kliade. Svårt att somna.
Idag - lång dag igen. 

Ursäkta den negativa stämningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback