Mangochutneykyckling

Här är jag nu. Efter besök i Ulles lägenhet, vilostund med Thelma,
kvällsmat, lördagsmys & sagostund med de finaste flickorna man
kan tänka sig. Vi har hunnit med både Ingrid ska sova, Pomperipossa och
Dags för en tupplur, Ru
.  Och lyckan är gjord när Moa kryper upp i knäet
och ber mej klia henne på magen & Thelmas sista ord innan hon somnar är:
"Jag älskar dej". Man vill ju bara lägga en skyddande vinge över dem resten
av deras liv.
Imorgon ska vi hälsa på Stina, för Thelma har sagt ungefär 103 gånger idag
att hon vill "åka till Tina".

Kvällsmaten bestod idag av mangochutneykyckling & pasta.
Jag har lovat Ellen receptet under en lång period, och
här kommer det:

4 kycklingfiléer
Marinad:
2 vitlöksklyftor
8 msk olja (cirka)
8 msk mangochutney (cirka)
2 tsk paprikapulver
Salt + peppar
Sås:
3 dl matlagningsgrädde


Blanda ihop ingredienserna till marinaden i en bunke. Skär kyckligen i bitar
och lägg ner i bunken. Blanda om och låt stå i kylen i minst 7-8h. Bryn kycklingen
och lägg i en ugnsfast form. Häll över resterna av marinaden och ställ formen i
ugnen på 200 grader i 15-20min. Häll över matlagningsgrädden efter halva tiden.
Servera med pasta (tagliatelle).

Resultat: Testa! Kocken vågar lova att ni inte ångrar er.

Puss, mina vänner!

Kommentarer
Julia :) säger:



Dom flickorna verkar va dom gulligaste i världen :)

2010-05-08 | 22:05:06
Bloggadress: http://jullethebulle.blogg.se/
Johanna säger:

Lätt att de är, Julia :)

2010-05-08 | 22:14:14
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/
ellen säger:

åh va söta flickorna är hehe. Mums va gott det verkar. Detta ska vi allt laga någon dag ;)

2010-05-09 | 09:07:59
Bloggadress: http://eckerbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback