Dödlig längtan

Det är vad jag lider av. Dödlig längtan efter att resa.
Och lite ångest. När jag funderar på om jag någonsin
kommer få uppleva en sådan resa som 2007 igen.
Förmodligen inte, för jag har så mycket annat roligt
inplanerat efter att jag är färdigpluggad. Och hallå?!
Det är jag snart. Då är det dags att bli vuxen och sluta
med "r jag blir stor ska jag.." för då är jag stor. Vad
skrämmande det blev plötsligt. Jag tror jag nöjer mej med
att sitta här i min trygga pluggvärld och säga "när jag blir
stor ska jag köpa hus, skaffa barn och ha ett roligt jobb".


Men just nu längtar jag. Efter den friheten som bara kan
tillfredsställas genom en vardag i ett annat land. Jag
längtar efter Bangkok. Och kryss i taket - lite efter USA också.

<-- Friheten i egen hög person  <-- Bangkok - mitt paradis.
Fullt av små guldklimpsrestauranger, shopping och pool på hotelltaket.
Saknar min ryggsäck. Flippisarna. Ovissheten när man bara blir dumpad
på en gata i Bangkok och själv får ta sig vidare till rätt plats. Adrenalinkick kallas det.
Fråga sig fram. Pruta. Skratta. Ge sig ut på äventyr som man inte har en aning
om vart det slutar. Det är livet på en pinne.

O förresten - jag har pluggat klart för idag. Frihet.

Hej, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback