IKEA vs Svenssons = 0-1

Crap.
Okej, here it comes. Ibland gillar jag IKEA, men inte just nu.
Det är vid såna här tillfällen jag vill ta tillfället i akt att räcka upp en hand och RÖSTA FÖR
SVENSSONS I LAMMHULT. Vi köpte ett soffbord på IKEA för något år sedan, för att vi inte ville
lägga ut dyra pengar på ett, när man inte vet hur framtiden ser ut med hus och inredning. Ja,
vi ska ju inte bo i lägenhet resten av livet. Bordet kostade runt 400 spänn och ser nu ut som ovan.
Helt otroligt. Nej, nästa gång blir det Svenssons både tack vare kvalitet, men även för att du kan
reklamera ett bord som inte håller måttet.

Tacka vet jag mitt jobb. Så för att citera vad en kund en gång sa till mej:
"Svenssons borde marknadsföra sig mer, så att alla går dit istället för att lafsa
iväg till IKEA. Och inget ont om IKEA, men Svenssons är en helt annan sak!"
Men misstolka mej inte, jag hänger en del på IKEA. Men de större, möbelaktiga
varorna lämnar jag successivt över till Svenssons.

Kommentarer
Emma säger:

Jag som jobba i butik med, vet att man får räkna med att billigare möbler gå sönder och särskillt efter några år, du ha tur att det h¨ållt så länge, men ha man inte råd med svin dyra saker från svensson så är ikea sjutk bra:D men som sagt man får köpa nytt efter några år, men gör inget när det är så billigt tycker jag:) då har man en anledning att byta ofta;) hehe

2010-03-19 | 14:09:15
Johanna säger:

Fast om du lägger 400 kr/år på ett soffbord, så är du snart uppe i samma summa som om du hade köpt ett på Svenssons. Och även om jag köper ett för 400 så bör det hålla mer än ett år. Så nu har jag bestämt att när det gäller de större sakerna (soffbord, soffa osv) så ska jag satsa på Svenssons (försöka iaf) och sen köpa bara detaljer och småprylar på IKEA :).

2010-03-19 | 14:41:27
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/
Frida Persson säger:

Så enig så enig!!! IKEA är numera till för inköp av de saker som man inte ser i sitt hem, men som måste finnas där. Typ toaborste och värmeljus :)

2010-03-19 | 15:35:00
Bloggadress: http://fridatillbakaioslo.blogspot.com
Johanna säger:

Härligt, Frida! Kanske en och annan kudde här och var också. Annars - blä!

2010-03-19 | 20:48:19
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback