Köttfärssås och spagetti

Bra dag har jag haft. Även om jag har pluggat hela dagen. För när Erik kom hem gjorde
vi köttfärssås och spagetti ala min mamma. Och jag har, som jag lovat Ellen, fått
fram ett ungefärligt recept. Så mitt tips är att alla testar detta, som ett alternativ till
den gamla klassikern med krossade tomater och tomatpuré:
Stek 400-500 gr köttfärs ihop med en hackad lök. När det är genomstekt så häller du
över en halv till 3/4 dl mjöl och steker någon minut till. Salta och peppra efter behag
(mina behag säger att krydda på rejält). Häll sedan över ca 4,5-5 dl mjölk och låt koka
tills det kokat ihop med mjölet. Häll i soya (för att få den bruna färgen) och ca 3-4msk
ketchup. Smaka av och krydda mer om det behövs. Lägg i mer ketchup om det behövs.
Voila!


Och eftermiddagen innehöll det bästa spinningpasset jag varit på! Det är lyxigt i Växjö
med svinigt bekväma cyklar. Och pulsband är min kopp med te, så det måste jag köpa
mig ett. Det blir så mycket roligare när man får siffror på hur hårt man jobbar.
WE LIKE.

Och för övrigt, har jag sett århundradets segaste avsnitt av Så ska det låta. Så nu
blir det Solsidan istället! Baj for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback