Tre terminer - upprörande!

En seger i form av 7,7 i löparskorna. Med bara lite smärta.
Svettigt. Men vilken seger. Tog 46 min. Men vilken seger.
Knäet vek sig bara av smärta en gång. Resterande fanns där
bara en molande smärta, och den kan jag hantera. Och detta,
mina vänner, är en av de bästa segrarna man kan vinna.

Nu till treterminsförslaget för högskola och universitet
- vilket förkastligt förslag! Och, för övrigt, gör Johanne
Hildebrandts motivation till treterminsförslaget mej
riktigt förbannad!
"Det är alldeles för mycket lov i det här landet. Det är påsklov,
höstlov och Gud vet vad. Det bara dräller av ungdomar som ligger
i sina sängar och behöver bli aktiverade. Vi är bortskämda i det här
landet, man kan inte bara ligga och pilla sig i naveln.
Det är svårt för föräldrar att aktiviera sina barn i slutet av sommarlovet".

Det här har jag en åsikt om:
1. På min högskola existerar varken påsklov eller höstlov. Under hösten
finns ingen som helst ledighet och under påsklovet 2010 gjorde
jag inget annat än att tentaplugga.

2.
Dräller av ungdomar som ligger i sina sängar?! Va?! Jag jobbar den tiden
jag inte pluggar. Och jag ligger fan inte och pillar mej i naveln!

3.
Det här handlar ju för farao inte om BARN! Människor som är
tillräckligt gamla för att gå på högskola är också tillräckligt gamla
för att föräldrar inte ska/behöver eller ens ska vilja aktivera
sina barn. Jag tror de kan sköta sig själva och kan de inte det vid den
åldern, så har föräldrarna misslyckats med sin uppfostran.

Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback