Sommarvärmen..

... har hittat till min lägenhet. När jag vaknade idag stod termometern på 24 grader inomhus.
Den steg sedan till 25 vilket är lite väl bra. Jag smälter bort. Så därför skickade vi ner vår hyresvärd till källaren för att kolla. Det visade sig att pannan skjutit värmen i höjden och stod på 30 (!) grader!
Gosh. Sänk om jag får be! Värme och sömnproblem får vi nog av i vår lägenhet under sommaren.


På morgonen hämtade jag min nya anatomibok på Glimten. Och som jag LÄST idag!
Bara om cellen dock, men jag förstår. Och är just nu helt euforisk över det.


Häromdagen bytte jag & Erik skärmen i vår kökslampa. Erik hann få ungefär 17
nervsammanbrott innan det var klart. Men nu är det turkost ljus i mitt hus igen :).

Se så fint! Mitt röda kök är snyggt. Ingen protest. Som min kära mor sa en gång: "Jag hade aldrig vågat hänga en turkos lampa
i ett rött kök, men det är himla snyggt". Mammas ord är lag.

Ikväll är det dags för spinning/styrka igen. Hoppas att den energi som uteblev
i måndags har hittat tillbaka till min valkiga kropp, så det blir någon ordning
på den däringa beach 2010-nojjan jag har.

Johanna tipsar: På bilden ovan syns mina blomformade grytunderlägg. Dessa är från KG Design
och är en sjuk snygg inredningsdetalj samtidigt som de fyller en funktion. De är gjorda av
silikon och är lätta att torka av. Finns även som glasunderlägg (ja, jag har dem också).
Länk till KG Design:
http://www.kgdesign.se/pro_05_blomma_underlagg.html.

Nu - mer cell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback