Tacobiffar

Oj. Vad inaktiv jag varit här i några dagar. Fy på mej.

Men det är förmodligen för att det inte händer sådär extrmet
mycket roligt i mitt liv just nu. Eftersom jag läser anatomi så gör
jag inte mycket annat än att plugga. Skrev dugga (prov) igår, som
var godkänt, men det var mer tack vare tur än skicklighet. Inte bra.

Igår var jag och Senka och lunchade på Chicki Mama. I strongly
recommend. Efter att Senka dumpat mej för sitt tåg, gick jag på HM
en stund i väntan på min buss. Skulle baaaaraaa gå in och tiiiiiiitta, för
jag är EGENTLIGEN fattig. Fast den där halsduken var SÅ biiiiiilliiiiiiig.
Ett konstverk - 79 kr. Det räcker för att jag ska tappa min självdisciplin.
Efter detta fynd införskaffats gick jag till Ur & Penn och dreglade över de fina
klockorna. Igen. Jag vill ha alla färger.
Kvällen bjöd på ett sjuuuuukt spinningpass. Jag har aldrig varit så fokuserad.
Och jag & min syster hade inte träffats sedan morgonen, så vi babblade oss
igenom hela passet. Det blev extra jobbigt då. Citat Christian: "Erik, snart blir
de trötta och då orkar de inte prata mer. Då blir det bättre".
Eriks svar: "Nej, det
blir det inte."


Tips: I söndags gjorde jag och min sambo tacobiffar. Och det var inte gott,
det var ENORMT FANTASTISKT. 400 gr nötfärs, ett ägg och en påse tacokryddor.
Vi hade fläskfärs (det går lika bra), men fick då hälla i massor av ströbröd i smeten,
för att få den att hålla ihop lite. Stek sedan biffarna och servera med pasta
(tagliatelle) och vitlökssås. Jag gjorde en på en burk creme fraiche, två pressade
vitlöksklyftor, salt och peppar.
KOLLA! Jag blir hungrig trots att jag precis vräkt i mej köttfärspaj.

Nu måste jag plugga på nervsystemet. Tisdagsdiss.

Kommentarer
Sara Zachrisson säger:

Det lät mumma =)

2010-02-23 | 21:23:01
Bloggadress: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback