Det finns en längtan.

Första jobbdagen för den här veckan avklarad - One to go.
Efter det drar jag till storstaden för att möta Midnattsloppet.
Må Gud vara med mig och må mina knän hålla i åtminstone
3km. Då kan jag lyckas komma i mål inom den obligtoriska
tidsramen. Men 3km är egentligen alldeles för lite.

Och förresten så längtar jag efter solen. Närmare
bestämt den som finns i Australien. Livräddarna
på Bondi Beach rullar på min TV och jag längtar
tillbaka så det värker i hela hjärtat. Sydney är
min drömstad. Sydney är vackert. Sydney är.. långt bort.
Me söker du sol, bad, äventyr och vackra vyer i en och
samma stad - åk till Sydney. Det hade jag gjort.


Foto: Johanna Nyberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback