Kycklingpaj

För den hungriga kommer här världens godaste
kycklingaj. Den är inte som en vanlig paj, den är
mycket mycket krämigare! Helt oslagbar. Tyvärr
var jag så hungrig när jag tog ut den ur ugnen,
så jag hann inte tänka "kamera. fota". Så bild saknas.

Till degen:
2,5 dl vetemjöl
100 gr smör
2,5 msk vatten

Till fyllning:
2-3 kycklingfiléer eller 1 grillad kyckling
1 burk champinjoner
3 msk mjöl
3 dl vispgrädde
3 kryddmått salt
3 kryddmått peppar
1/2 hönsbuljong + 2,5 dl vatten

125 gr ärtor
1 röd paprika
Riven ost

Gör såhär:
Stek kycklingen. Fräs champinjonerna tillsammans med paprikan.
Rör ner mjölet. Späd med buljong + grädde. Låt koka 5min.
Lägg i kycklingen och krydda. Slå på röran på pajdegen. Strö över
riven ost. Grädda i ca 30min (225 grader).

Den som inte provat, bör prova!


Kommentarer
Ida säger:

ja den brukar mamma göra, eller nån som är fruktansvärt lik, känner igen receptet, den är oslagbar! =)

2010-08-24 | 21:19:33
Ewelina säger:

Låter super gott, måste jag testa :)

2010-08-24 | 21:23:26
Bloggadress: http://ewelinajohannesson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback