Ge blod nu!

Jag har idag varit på Värnamo sjukhus och lämnat 4,5dl blod för första gången.
Jag mår som fisken i vattnet! Vill du också göra en insats?
Min egensnickrade lista med anledlningar till att just DU ska lämna blod:

1. Du nybildar det blodet du ger vid blodgivningen.
2. Du gör en insats - och räddar liv.
3. Det kostar ingenting och du får reseerstättning.
4. Man får en sak eller pengar för att man lämnar sitt blod till sjukvården.
5. Det tar inte mer än en kvart, så du kan INTE skylla på tidsbrist.
6. Man får fika efteråt (det kanske alltid lockar någon).
7. Man blir trevligt bemött.
8. Man mår himla bra när man går därifrån!
9. Och för er som är stickrädda - det gör inte ont.


Så gå in på www.geblod.nu och välj DIN blodcentral. Se så, gör det nu! Busenkelt.



Kommentarer
helena säger:

jag skulle gärna lämna blod, men det är så dumt att de tappar alla på exakt lika mkt blod och därför får man inte ha för liten kroppsvolym (vilket jag har) :(

2010-04-20 | 14:27:01
Jossan säger:

Plus! Man får veta att man är frisk. Dom vill ju inte ha något HIV-blod ;)

2010-04-20 | 21:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback