Vill du också hjälpa till?

Igår fick jag ett brev innehållande bland annat den här
texten: "I staden Homs i Syrien blandas barngråt med
ljudet av explosioner. Det är vardag här. En av alla de
barn som bor här är Mohammed som är tre år gammal.
Han har just blivit vaccinerad mot polio och mässling tack
vare UNICEF. Vi genomför omfattande katastrofinsatser
mitt under den brinnande konflikten – insatser som räddar barns liv."
 
Efter det stod följande: "Nu skriver jag till dig för att vi behöver
bli fler som är med och kämpar för barnen. En hel generation
barn riskerar att få skador för livet och behoven av hjälp är större
än resurserna."
 
Självklart bestämmer jag mig för att hjälpa till! Jag har sedan
länge bidragit til UNICEFs arbete, på olika sätt. Den här gången
skänker jag pengar. Andra gånger har jag köpt poliovaccin till
behövande barn. De gånger man köper gåvor mailar UNICEF
ofta tillbaka för att berätta hur många liv just du räddat och på
vilket sätt din gåva påverkat människor. Vill du också skänka
vara med? Det är så enkelt! Klicka dig vidare till UNICEFs hemsida.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback