Havregrynsgröt på annat vis

Det låter inte som någon höjdare, men jag är kär.
För oss amatörer som inte sysslar med matlagning
på särskilt hög nivå, lever i vardagen där det ibland
behöver gå fort och finnas hemma OCH vara gott
- då är det här perfekt. Frukost? Lunch? Mellanmål?
Funkar till allt.
Johanna tipsade mig om detta och nu är jag fast.
Det är så jag funkar - jag snöar in på saker. Till min
mans stora förtret.

Du behöver till 1 portion:
2 + 0,5 - 1 dl mjölk
0,5 dl havregryn
1 klick smör
En nypa salt
1 msk kokos
Lite russin

Gör såhär:
Koka upp 2 dl mjölk tillsammans med havregryn,
salt och kokos. Lägg i en klick smör samt 0,5 - 1 dl
mjölk till. Lägg i russinen strax innan du tar av grytan
från plattan.
Voila!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback