Tack till ädla människor!

På vägen hem från vår semestertripp i Göteborg stannade vi till
på Statoil i Bollebygd. När vi skulle åka därifrån startade inte
Matildas bil. Hon sprang in på Statoil för att kolla om de möjligen
hade startkablar eller kunde hjälpa till på något sätt. Fick nej till svar.
Erik gick då in för att kolla om man kunde KÖPA ett par startkablar.
Fick nej till svar. Innan vi hann och blinka dök en man upp, med ett
spädbarn på armen. "Problem med bilen? Jag har startkablar".
Med sin lediga arm grävde han fram dessa kablar från sitt bagage
(som för övrigt var full av packning). Han hjälpte till att koppla dessa
mellan vår bil och Matildas. När detta visade sig inte fungera sa han
"När min fru kommer ut från macken och han hålla i bebisen kan jag
göra ett mer helhjärtat försök att få igång bilen". Fler män anslöt och
undrade om de kunde hjälpa till att putta igång bilen. Jag satte mig vid
ratten, de andra puttade och vips så rullade bilen igång. "Det heter inte
mack längre, det heter café nuförtiden", sa en av männen till oss när vi
beklagade oss över att de inte kunde varken hjälpa till eller sälja startkablar.
Vi skrattade gott innan vi drog iväg hemåt.
 
Tur det finns människor som, av egen fri vilja och utan att kräva något
tillbaka, är villiga att hjälpa till när det krisar. Tack för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback