Dumlepannacotta

När Emma och Ronny skulle komma hit, satte jag igång
att göra efterrätt. Det skulle bli vit dumlechokladmousse men
halvvägs in i tillverkningen kom jag på att jag var mitt uppe
i att göra pannaocotta. Full fart framåt, är tydligen min melodi
när det gäller det mesta. I vilket fall - det blev svingott. 
 
Du behöver till 4 portioner:
5 dl grädde
1 tsk vaniljsocker
100 gr vit choklad
3 st gelatinblad
14 dumlekolor
 
Gör såhär:
Hacka 10 dumlekolor grovt. Lägg gelatinbladen i kallt vatten.
Låt grädden koka upp i en kastrull i 1-2 minuter. Tillsätt vaniljsocker.
Dela chokladen i mindre bitar och lägg i kastrullen. Rör tills den
smält. Ta bort kastrullen från plattan. Krama ur gelatinet och vispa
ner i kastrullen, tills det smält. Lägg sedan i dumlekolorna och rör
tills även de smält. Lägg upp i portionsskålar och låt stå i kylen i
2-3 timmar innan servering. Garnera genom att pudra över lite
kakao och lägg sedan en dumlekola på varje portion.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback