Kladdkakemuffins

Jag och min syster testade idag att baka kladdkakemuffins.
Ibland när jag bakar så krävs det ett par omgångar innan
jag får det riktigt bra. Men det blev bra till slut! Receptet
kommer ifrån Recepten.se. Jag tycker dock inte tiden i
ugnen stämde om man vill ha lite storlek på muffinsen.

Du behöver:
2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver
100 gr smält smör
2 dl vetemjöl

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt svalna.
Vispa ägg och socker pösigt och vispa sedan ner vaniljsocker,
salt, bakpulver och kakao. Tillsätt vetemjölet och smöret. Vispa
ihop till en jämn smet. Klicka ut smeten i bakformar (fyll formen
ungefär till 3/4). Grädda i ugnen i ungefär 15 minuter. I receptet
står det 10, men de måste mena väldigt små muffins, för våra var
väldigt rinniga efter 10 minuter. Känn med en gaffel till önskad
konsistens. Låt muffinsen svalna och lägg sedan på en klick grädde
och bär till servering.


Kommentarer
Linda Hagelvik säger:

Mums detta ska jag testa på... men tror att mjölet trillat bort i texten va? ;)

// Linda

2012-01-26 | 09:52:27
Bloggadress: http://www.teddywoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback