Rus i regn.

Jag & Ellen kom ingenvart med vårt skolarbete igår, så
vid 16 bestämde vi oss för att avsluta. Jag var på väg till
ICA när jag såg en kvinna ligga på trottoaren på andra sidan.
Rusade över. Hon blödde. Ringde 112. Hur gammal är hon?
Var är ni? Vart blöder hon? Har du någon handduk att sätta
mot hennes sår? Hon grät. Försökte stoppa blödningen, kvinnan
blev hysterisk. Blod överallt. Stort jack i pannan. Hon hade fått
ett epilepsianfall och ramlat kom det fram när hon väl kunde prata.
Plockade ihop hennes saker i en påse. Ambulansen kom. Hon
tackade för hjälpen och vi vinkade av henne. Jag fortsatte till ICA...

Vårrus i ösregn väntade mig. Solen kikade fram precis när vi
började springa, så dyngsura genomförde vi fem km. När vi
sedan fick vår picknickkorg fikade vi, lyckliga och blöta.
Och Empa hade nya, snabba skor. Så snabba att non knappt
hängde med i sitt eget tempo. Det är bra skor, det!


Foto: Emma Ruhlander

Lax någon?

Idag ska löparskorna på igen. Det är bara att köra!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback