Dag 11 - Mina syskon.

Det här är ytterligare ett område som jag har svårt
att beskriva med ord. Finns det ord som kan beskriva
kärleken till mina syskon? Som kan beskriva vad jag
skulle vara utan dem? Som kan beskriva hur enormt
tom, ofullständig och förstörd jag skulle bli om jag
någonsin förlorade någon av dem?

Min bror är 33 år och heter Marcus. Hans omtanke om
sina systrar har följt oss genom våra liv. Han är 8 år
äldre än mig men lät mig ändå leka med hans bilbana
när jag var 2. Han spelade in band med mig, för att jag
tyckte det var roligt. Är inte det att vara världens bästa
bror?



Min syster är 23 år och heter Matilda. Vi lekte med dockor tillsammans
och gör fortfarande det mesta tillsammans. Vi fredagsmyser, vi tränar,
lagar mat och gör allt annat mellan himmel och jord tillsammans. Få
personer står mig så nära som hon gör.



Vi har alla tre glasögon, men kan nog för övrigt ses som ganska olika.
Förutom möjligen till utseendet. Ofta får både jag och Matilda höra:

"Är det din syster? Det syns!" eller "Vad lik syrran din du var i den
frisyren".
Det händer också att det kommer fram folk till mig och
undrar varför jag inte känner igen dem. Den naturliga förklaringen
är att det är min syster de egentligen känner. Dessutom har jag
otaliga gånger fått höra: "Är du Nybergs syster?! Det såg jag direkt!"
av Marcus alla vänner all over.
Vi är bäst tillsammans. Vi är en oslagbar trio.



I do assure you that I do adore you.
- The Ark.

Kommentarer
Mamma säger:

Vilka underbara och goa ungar vi har Claes & jag !

2011-04-07 | 21:17:31
matilda säger:

mina fina syskon. min underbara mamma och min underbara pappa! jag älskar er

2011-04-07 | 21:26:44
Johanna säger:

Ja, det har ni, mamma! Och jag har världens bästa syskon.

2011-04-07 | 21:41:46
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/
Ida säger:

världens finaste syskon! =)

2011-04-10 | 15:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback