Lugn.

Klockan är 9:30 och jag är den enda som är uppe
i vårt hushåll. Det är lugnt och tyst. Ingen TV på.

Vi ska äta middag hos mormor idag. Och ni vet hur det
brukar bli: mycket mat, efterrätt och fika. Härligt.
Hela familjen (förutom mamma & pappa då, förstås).
Så jag hoppas på lite brorsdottergos i eftermiddag.
Kanske främst från Moa. Thelma brukar inte vilja
gosa när hennes föräldrar är i närheten, för då är det
bara de som är bäst. Ingen annan. Men Moa avsätter
oftast gärna gostid med båda sina fastrar. På kräftskivan
på Ekgatan kröp hon upp i mitt knä, la armarna om halsen
på mej och somnade lite lätt i min famn. Kärlek. Jag gillar
att vara faster. Och jag tror att jag talar för Matilda också.


Bye bye!
/JN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback