Värmeljus

Endokrinologi har stått på schemat idag. Svårt med motivationen idag. Läser lite.
Lyfter på huvudet så fort Erik kommer in i rummet (för att få något annat att göra).
Pratar lite. Övertygar mej själv om att jag visst måste hjälpa Erik med middagen i
köket. Fokuserar så hårt på att mitt hem är ostädat, så jag blir tvungen att städa.
Intalar mej själv att det var längesedan jag tränade, så nu ska jag iväg till gymmet.

Igår kom jag på vad jag skulle tipsa mina läsare om: VÄRMELJUS. Vilken enormt
fiffig och stämningshöjande uppfinning i alla möjliga lägen. Igår förmiddag frös jag
och behövde tröst för att jag skulle vara ensam hemma och plugga, så jag tände ljus.
Oj, vad mycket roligare det blev att plugga. Kändes mer som att jag satt och kurerade
mej från något som inte fanns och tog hand om mej själv i dessa tentatider.
När vi sedan skulle äta middag på kvällen, så tände Erik ljus. Stämning! Så varje gång
du behöver komma i stämning - T Ä N D   L J U S!
Se bara! Och passa på nu innan sommaren kommer.

Nu - gymmet. Och min dammsugarpåse är full så jag kunde inte fullfölja min dammsugning.
SYND :). Bajbaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback