Ett försök till att handla.

Det har ringt oavbrutet på jobbet.
"Vart är min leverans? Varför är den inte skickad?
Jag blev lovad innan midsommar. Nej, jag har inget ordernummer.
Jag har ju inte ens fått en orderbekräftelse. Går det inte att
få möblerna fortare?"
Varvat med: "Hej, jag skulle vilja göra en beställning" och
"Tack för att du varit så serviceminded".
Det är de kunderna jag älskar. Och jag älskar mitt jobb. Det är varierande.

Att ge sig in på Systembolaget på Samarkand var ett misstag.
I alla fall dagen innan midsommar och när butiken är under ombyggnad.
Viner slut. Bortprioriterade. Och som en dam sa när vi höll på att krocka:
"Man kan ju tro man är på någon form av marknad". Trångt!
ICA Maxi var no better. Dock inte under ombyggnad.

Resultatet är ändå en kanonbra dag med jobb, sol och avlsut med min älskling.

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback