SJ - förbannade SJ.

Jag har vissa svårigheter med att förstå varför
snön kommer som en överraskning för SJ
vareviga år. Det är samma visa varje år -
inställda tåg. Ersättningsbussar som leder till
att jag missar min nästa buss. Strandad i
Stockaryd. Hur kommer man hem när man har
en sambo som jobbar? Snäll Julia ställer upp
och skjutsar.
OK, jag kan köpa att det blir kaos i det läget vi
var i vintern 2009-2010, med tanke på
att det var
drygt tio år sedan vi hade så lite solskenstid och så
mycket snö under en decembermånad. Men nu - det
är varken snöstorm eller lite soltid, det är det bästa
vädret på länge och normalt med snö för att vara
december. Och vad händer? SJ klappar ihop ändå.
Hur ska vintern vara för att de ska klara av omständigheterna,
frågar jag mej? Och resten av Sverige, för den delen.


Även det finaste vädret är dåligt väder för SJ. Tragiskt.

Tack för mej!

Kommentarer
Frida säger:

I Norge hade de køpt in tunnelbanor som inte tålde mer än 4 minus.... det åar ganska så mycket kallare än det här....

2010-12-01 | 15:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback