Fetaostbiffar och gräddsås

När jag surfade runt på ICA:s hemsida hittade
jag ett recept på fetaostfylldabiffar, som jag
har gjort om lite. Och det enda jag behövde
köpa till vad fetaost, allt annat fanns redan i
skafferi och kyl.
Här kommer min variant:

Du behöver till biffarna:
400 gr köttfärs
2 msk vatten
Ca 1 tsk salt (Absolut INTE mer)
1 krm peppar
Ca 100 gr fetaost

Gör såhär:
Blanda köttfärsen med vatten och kryddor.
Smula sedan ner fetaosten. Forma färsen till
biffar och stek dem sedan. Krydda lite extra
med peppar vid stekning, om det behövs.

Du behöver till såsen:
2 msk vetemjöl
1 dl matlagningsgrädde
3 dl mjölk
2 msk kalvfond
Nästan 0,5 tsk soya
Nästan 0,5 tsk salt

Gör såhär:
Blanda vetemjöl och grädde. Späd med mjölk och
tillsätt fond, soya och salt. Låt koka upp under
omrörning. Låt sedan puttra ett par minuter.
Jag är ett fan av peppar, så jag hällde i lite av
den kryddan också. Finemang!

Servera med kokt potatis. Lycka till!
Tyvärr var jag så hungrig när maten var klar
så kameran hann inte fram.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback