Ideal?

Vecka 1 i mitt och Amandas löparprogram är påbörjad.
Helt enligt planen sprang vi idag 5 km i ett medelhårt och
kontrollerat tempo, som slutade på 27:42 minuter. Imorgon
går vi över på 5km progressiv träning, där man börjar lugnt
och sedan ökar tempot varje kilometer. Sista kilometern
springer man sedan i högt tempo.

Jag läser, av någon anledning, Kissies blogg trots att hon är en
av de sämsta förebilderna i Sveriges historia. Varför läser jag
hennes blogg? Jag tror det är för att det är intressant att se
hur människor påverkas utav media. Hon ser ut som ett spöke,
har helt oproportionerlig kropp och är så smal att det ser ut som
att hon ska gå av av första bästa vindpust. Ändå kommer idag
följande kommentar från en läsare upp:

Tycker det är snyggt när man är så anorexiasmal som du är.
Snyggt att se lite skelett så, tycker jag.


När blev det snyggt att vara anorexiasmal? När blev det något
att eftersträva? Och om minsta lilla kritik Kissie får emot sig,
svarar hon: Ni är bara avundsjuka.
Nej, lilla vän, det är vi inte. Vi är rädda om de unga flickor som
tror att Kissie är idealet och eftersträvar att se ut som hon. Det
är inte hälosamt att aldrig vara nöjd med sig själv. Och det är
framför allt inte hälosamt att vara anorexiasmal.

Keep up the good work!

Kommentarer
Sigrid säger:

Vi förlovade oss den 18 dec och bestämde redan då att inom ett år gifta oss. Sa jag att det är rätt fint att vara gift med den finaste man vet? ;)



Kram

2011-08-15 | 20:52:38
Bloggadress: http://sigridkarlsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback