Vit kladdkaka med citronsmak

Till mitt födelsedagsfirande förra veckan bakade jag en variant på vit kladdkaka som
jag hittat hos Amanda.

Du behöver:
100 gr smör
100 gr vit choklad
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
2 dl socker
2,5 dl vetemjöl
Skal och saft av en citron

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg, vaniljsocker och socker. Smält smöret, lägg i
chokladen och låt också den smälta. Blanda ner i ägg- och sockerröran. Rör ner
vetemjölet. Rör ner det rivna citronskalet och saften av ungefär en hel citron
(smaka av så det inte blir för surt). Häll smeten i en smord form med löstagbara
kanter (ca. 25-26cm). Låt stå i ugnen i cirka 15-17 minuter. Garnera med lite
florsocker och servera med något som inte är sött. Jag använde hallon och grädde.



Kommentarer
Senka säger:

Hej,



Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".



Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!



Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på Hittarecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen



Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!



Med vänliga hälsningar,



Senka

[email protected]

2012-05-11 | 16:18:49
Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback