Kokostoppar

Till Ulles födelsedagskalas bakade vi kokostoppar
av världsklass. Receptet kommer ifrån recepten.se.

Du behöver:
2 ägg
50 gr smör
200 gr kokosflingor
1,5 dl strösocker

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Låt smöret bli rumsvarmt. Vispa
ägg och socker pösigt och tillsätt sedan smör och kokosflingor.
Rör snabbt ihop till en jämn smet. Låt sedan smeten stå i 10-15
minuter så att smeten blir fastare. Klicka sedan ut smeten på
bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ungefär 12-15 minuter.
Jag fick ut ungefär 25 kakor, men receptet säger 35. Eftersom
mina blev lite större hade jag inne dem någon minut extra i
ugnen. Sedan ställde jag snabbt in dem i kylen för att de skulle
bli fasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback