Rygg

Sådär. Ni som undrar hur jag tränar (ni är några stycken i alla fall)
- nu ska ni få ett övningsbanksinlägg igen.
Ryggövningar är också något som jag gör hemma utan några som helst vikter.

Lyft höger arm och vänster ben. Byt sedan och kör hela tiden motsatt arm
och ben. Busenkelt!





Lyft båda armarna och båda benen. Vissa anser att man ska låta bli att lyfta
benen för att det kan skada ryggen. Det har aldrig hänt mig, dock.




Gå upp åt sidan med armen i position enligt nedan. Håll kvar några sekunder.





Håll armarna som på bilden och lyft kroppen med ryggen. Tänk på att slappna
av i rumpan - den vill gärna hjälpa till att hålla upp kroppen, men det får den
inte!





Enkelt - möt arm och ben på det här viset.




Lyft överkroppen och benen. För att variera brukar jag sträcka ut armarna
framåt när jag är uppe. Man kan också hålla kvar som på bilden och vrida
huvudet först åt höger och sedan åt vänster. Vissa anser, även här, att benen
bör vara kvar på marken, för ryggens skull.




Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback