Dag 14 - Dåliga vanor och laster

Jaha, hörni. Erik säger att jag inte har något av dem.
Men jag är inte så säker på att han har rätt. Men han
är söt som säger så.

Men för att i alla fall lyfta fram något, så vet jag att
Erik irriterar sig något otroligt på att jag strör saker
omkring mig. "Måste det stå ett par skor mitt på golvet
i hallen?"
Ja, det måste det. Måste alla dina klockor ligga
på sovrumsbyrån?"
Ja, var ska de annars ligga? Jag är
organisarad, men på ett annat vis än Erik är. Han städar
undan och jag plockar fram.
Mitt hetsiga humör är kanske något man kan se som en
dålig vana, men egentligen är det inte styrt av ett vane-
mönster utan mer av mattider och stressnivåer.

Den last jag tidigare haft, har jag egentligen gjort mig
av med. Chips. Den last jag har kvar är min förkärlek
för god mat. Jag älskar mat. Jag blir sur när jag inser
att jag inte kan äta klyftpotatis varje dag. När jag
detoxade höll jag på at bli tokig av längtan efter god
mat.

Would you hold it against me?
- Hold it against me av Britney Spears

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback