Dag 15 - Mina drömmar

Mina drömmar cirkulerar ganska mycket kring
Erik och vårt liv tillsammans. Jag är noga med
att se till att vi hela tiden har saker att se fram
emot, för det är en enkel vardagslyx. Med en
förlovning genomförd har vi fortfarande husköp,
barn, giftermål och framtiden att se fram emot.






Jag drömmer också om varmare breddgrader.
Jag är ingen Sverigemänniska och hade kunnat
tänka mig att bo någonstans där solen är mer
pålitlig och man inte behöver jaga den frenetiskt
för att få lite strålar på sig de få veckor man är
ledig på ett år. Men jag har en otroligt hemkär och
förblindad sambo, så ett liv i Sverige är min verklighet.

Pengar. Jag drömmer om pengar. Så enkelt är det.
Och jag drömmer om att bli mer rockig. Och om att
sluta skolan. Om att klättra på vuxenstegen och bli
min egen.

Så. Dags att börja förverkliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback