Fullt upp botar ångest.

Idag har taktiken varit att ha så mycket som möjligt
att göra hela tiden. Allt för att slippa ha söndagsångest
inför praktiken imorgon. Dock har motivationen letat sig
tillbaka en smula. Imorgon börjar termin 5, det är pepp.

Så idag har jag hunnit med att vattna blommor hos mamma
& pappa, hämta in Marcus post, handla, baka, laga middag,
städa, mysa med Signe & Rasmus, sätta upp kakeldekorer
i badrummet, fikat och träna. Pust. Kvällen har sedan bjudit
på lax, rostade rotfrukter, handboll och Solsidan. Vilken
perfekt söndag. Söndagar ska bestå av mysiga saker
som avlöser varandra, för då klarar man sig undan söndagsångesten.
Som jag i vanliga fall inte har. Bara när nya saker väntar.

Men imorgon börjar termin 5, jag säger det igen.
Hur värt är inte det?

Puss, mina vänner! /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback