Ellens rislåda

Eftersom Ellen har slutat blogga, så tar jag mig friheten
att lägga upp ett gudomligt recept på rislåda, som ursprungligen
kommer ifrån henne.

Du behöver:
Ris (ca 3-4 portioner)
Två kycklingfiléer
Majs
Champinjoner
Salt och peppar
Färsk chili (ungefär 1, beroende på storlek) alt. cayennepeppar
Två burkar creme fraiche

Gör såhär:
Skär kyckligen i småbitar. Stek, salta och peppra.
Lägg i champinjonerna, majsen och chlin så det får steka med tills det blir färdigt.
Om man inte har tillgång till färsk chili, så kan man krydda med salt, peppar
och cayennepeppar. Det blir lika gott!
Koka riset. Blanda ner riset i stekpannan och häll över creme fraichen (konsistensen
ska bli lite "kletig"). Jag hade inte så mkt creme fraiche hemma, så jag blandade
i lite matlagningsgrädde. Fungerar också! Ät sedan tillsammans med tacochips.


Kommentarer
Ellen Eckerbom säger:

WOW skitgott ju, det får det nog bli här snart me. Saknar dig hjärtat och har just insett att vi knappt kommer ses på jättelänge. Denna kursen ses vi knappt och snart är det vfu. . Puss

2011-01-08 | 22:35:56
Johanna säger:

Verkligen skitgott! Jag glömde dock chipsen, men det gick bra ändå :).

Men åh, jag saknar dej också! Det här var ju inte kul nånstans. Och du har ju VFU i Götet, så då kommer du ju inte hem så vi kan ses heller :(. Men ses vi inte på informationsredovisningen? Eller den kanske inte är i helklass? Suck. Puss <3

2011-01-09 | 10:38:14
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/
Ellen Eckerbom säger:

Jag vet faktiskt inte hur det är med den redovisningen men jag hoppas verkligen vi ses då. Men denna veckan är jag inne måndag till torsdag och gör grupparbete så då kanske vi kan heja i allafall om du också åker in hehe :). Puss <3

2011-01-09 | 19:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback