Kalorier.

I lördags körde jag mitt första pass på crosstrainern
vi har placerat i källaren. Efter 45 minuters intensiv-
träning insåg jag faktum: antingen måste crossen på
gymmet vara inställd på att enbart sprida falsk glädje
eller så är vår cross ute efter att trycka ner mig. Efter
ca 48 min på gymcrossen har jag bränt 1000 kalorier.
Vet ni hur många kalorier jag kom upp i efter 45min på
vår cross? Knappt 400. Logiken säger att det är vår
cross som stämmer.

Nu ska jag ner i källaren och utmana min egen
kaloriförbränning.

So long!

Kommentarer
Ida säger:

jag vill oxå ha en sådan i källaren.....lite smått avundsjuk!

Ge den va den tål! ;)

2011-02-07 | 14:38:54
Ellen Eckerbom säger:

Åh va skönt att ha en sådan så nära till hands. När jag var på ett indoor walking medelpass (ganska jobbigt) i 50 minuter sa ledaren att man under ett sådant pass bränner mellan 600-800 kalorier och det låter ganska rimligt :).

Men jag tror att du ska gå på känslan och du borde ha brännt mer än 400 kalorier på 48 min hehe.



Saknar dig kära vän, sköt om dig tills vi ses igen.

Puss <3

2011-02-09 | 20:12:51
Johanna säger:

Ellen: Ja, det är rätt nice med en cross i källaren. Jag tycker dock, som sagt, att den räknar lite konstigt. Men å andra sidan, så räknar den på gymmet också lite lustigt.. Det får kvitta vilken som stämmer, huvudsaken är att jag tränar mej heeelt slut på de där maskinerna. Bra skit, det där :)!

Jag saknar dej också, helt olidligt mycket <3. Puss!

2011-02-09 | 21:19:25
Bloggadress: http://eldtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback