Hejdå TV:n!

Jag är så evinnerligt trött på vår TV. Den står alltid på.
Alltid, alltid, alltid. Förr levde jag mer efter mitt "Jag tittar på
TV när det är något bra program"
-motto. Numera zappas
det från det ena dåliga programmet till det andra. Bara för
att man inte har något annat för sig! Jag tänker ta tag i det
här nu. Om jag så får göra det på egen hand.
Jag menar, vem vill se patetiska Sofia Wistam i Sofias änglar?
Det lyser ju självbelåtenhet över henne när hon fixar och
hjälper till. Vem vill se 112 - på liv och död där de gör ett
tjutande brandlarm till världens mest spännande avsnitt?
Som sedan slutar med att det handlade om ingenting.

Alla tips på hur man piffar upp sin vardag är välkomna!
Och säg ingenting om TV-apparater, för då kräks jag.
Och ni får gärna tycka att jag är bitter, det här är min blogg.

Puss och godnatt.

Kommentarer
Sigrid säger:

Hej bittra du! :)

Har ungefär samma dilemma men har gett mig f-n på att promenera jyckar eller förpassa mej till något pyssel så fort soffa och tv ropar lite för ofta! Funkar rätt bra än så länge, kommer säkert bli bra mycket lättare så fort det blir finare ute. TV-fällan är lätt att fastna i så här års! :P



Kram

2011-02-08 | 22:48:45
Bloggadress: http://sigridkarlsson.wordpress.com
Sigrid säger:

Hur går det med tvfällan? ;)



SV: Jag har en whiplashskada och sen har jag lyckats dra på mig firbomyalgi pga det.



Kram

2011-02-10 | 17:43:15
Bloggadress: http://sigridkarlsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback