Ny vecka.

Dagen på jobbet gick inte som planerat då det, i
princip, slutade med att vi gjorde fyra personers
jobb på två. Jag försökte hålla huvudet över vatten-
ytan men jag vet inte om jag tycker det gick så bra
som jag hade tänkt.
Därför hade jag, när jag kom hem, bestämt mig för
att kvällens löparrunda skulle gå käpprätt åt skogen.

Det finns därför inte ord för den befrielse jag kände
när jag och Amanda betade av fem varv i elljusspåret,
varav det femte gick i raketfart. För min del borde
rundan slutat på runt 10,7km och 62min. Jag har nu
bestämt att jag ska börja öva lite på min hastighet,
eftersom bekvämlighetstempot kryper sig på när jag
ser på klockan att jag håller ungefär samma tid som
jag brukar. Nu ska jag blanda med kortare rundor på
bättre tid. Är du med, Amanda? Efter dagens runda har
vi lärt oss att vi behöver träna på det där med att
explodera i puls.

Nu är jag tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback