Vitlök- och persiljebiffar

Lunchen jag idag lagade till min sambo bestod av
vitlök - och persiljebiffar, klyftpotatis och persiljesås.
Ytterligare ett genialt recpet från boken "Lättlagat på
20 minuter"
av Maud Onnermark.

Du behöver till biffarna:
400 gr blandfärs (eller lammfärs. Nötfärs fungerar nog också)
1 ägg
2 msk finhackad persilja
1 vitlöksklyfta
1 tsk salt
1 tsk chilipulver
Lite peppar

Du behöver till såsen:
1 burk kesella (nyttigare än creme fraiche)
Lite persilja

Gör såhär:
Blanda ihop ingredienserna i en bunke. Arbeta ihop smeten
en stund (så håller den ihop bättre). Forma och stek sedan
biffarna. Peppra och salta även lite vid stekning.

Eftersom jag sedan hade en hel massa persilja över så
bestämde jag mej för att göra en sås på det. Blanda då
ihop kesella, salt, peppar och persilja.

VOILA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback