Daimtårta

Superenkelt recept på en kanongod efterrätt. Jag har tagit
receptet från kokboken vi i klassen köpt av Emelie. Jag har
bara adderat några ingredienser :).

Du behöver:
1 "paket" vaniljvisp
2 påsar daimkulor
1 nektarin. Eller kiwi. Eller någon annan frukt.
Digestivekex

Gör såhär:
Vispa vaniljvispen. Blanda i daimkulorna.
Riv ner digestivekex i en form med löstagbara kanter
(kexen ska ligga som en botten i tårtan). Häll sedan över
vaniljvispen i formen. Lägg i frysen tills tårtan stelnat.
Tag fram en stund innan servering. Garnera med frukt.

VOILA!



Förresten har jag varit på spinning idag. Jag svettas som en gris.
Och det är helt fantastiskt.

Pusshej

Kommentarer
Tina säger:

Åå de receptet måste jag testa :) låter väldigt gott och enkelt :)

2010-10-07 | 21:31:25
Bloggadress: http://Tinajos.wordpress.com
Tina säger:

Nu står tårtan i frysen ;) ska bli spännande :)

2010-10-08 | 16:57:59
Bloggadress: http://Tinajos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback