Att undvika huvudvärk

Jag är så lat. För lat. Det är jättefint väder ute,
varför går jag inte ut? Erik kommer snart hem,
varför lagar jag inte middag?
- Det är tråkigt att handla. Tråkigt att laga middag.
Jag är inget hemmafru-material.

Ni som känner mej vet att jag får huvudvärk av mycket
(läs det mesta). Så även av att vara sysslolös och sitta
inne i en 22-gradig lägenhet när solen skiner ute. Varmt.
Planen är därför att försöka göra mej själv lycklig och lite
mindre upprorisk (ja, det sitter i sedan igår) genom att
sätta i mej lite risgrynsgröt och sedan traska bort till
mamma & pappa. Resten av dagen ska jag ägna åt att
undvika huvudvärk. Alltså:
- Dricka vatten
- Vara ute
- Ansa till mej
- Inte fokusera för hårt på dator och TV (glasögonormen klarar inte att anstränga ögonen)
- Äta ordentligt (ja, risgrynsgröt är bara lunchen. Kvällsmat är mangochutneykyckling och ostbågar)
- Hålla mig engagerad (vad som helst fungerar. Tvätta, baka..)
- Sova på rätt tider (inte för länge. Inte för lite)

Det var några tips till er därute som, liksom jag, lider av huvudvärk för ofta.
För länge. Och för intensivt.

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback