Fredag i helvetet.

Igår hade jag en sådan där dag då man vill gå och
lägga sig och vakna någon gång nästa år.

Träna. Duscha. När jag kommer hem har inte Erik
handlat. "Men det skulle vi ju inte göra förrän
imorgon".
Missförstånd som ledde till att jag inte fick
det planerade mellanmålet. Samtal nummer 1 var Ellen
(mysigt!). Fick avsluta pga stress. Samtal nummer 2 var
mamma. Samtal nummer 3 var mamma som undrade om
vi kunde hämta dem vid 18. Visst! Samtal nummer 4 var
mamma. Samtal nummer 5 var Ulle - "Vet du att det är Fars
dag på söndag?"
Nej, det visste jag inte, men det löser jag
när jag ändå åker till affären på vägen till Hultsjö. Samtal
nummer 6 var pappa. "Ni behöver inte hämta oss sedan". OK.

E: "Jag åker och handlar nu då!"
Jag: "Fast jag sa ju att vi kan ta det på vägen till Hultsjö".

Mitt i allt slutade tvättmaskinen att gå mitt i en tvätt. När vi
sedan äntligen satte oss i bilen började Erik röja i baksätet,
med motivationen "Jag vill inte att det ska ligga en massa saker
där, om dina föräldrar ska sitta där".
Just det, fast de skulle ju
inte med nu. Ner till affären - inhandla det goda inför kvällen.
Ner till farmor för att ta farväl av mor och far. Ut i bilen igen.
Jag glömde köpa Fars dag-överraskning. Affären igen.

Sedan kom jag faktiskt hela vägen till Hultsjö, med käkar och
panna mer spända än någonsin - huvudvärk. Förvirrat!
Väl framme släppte värken och kvällen blev hur bra som helst.

Pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback