Smaskig cheesecake

Jag & mina nördiga vänner har idag pluggat enormt hårt. Och Elen har fått
dela på och sätta ihop hjärnan hur många gånger HON HAR VELAT. Det lilla livet.
Och vi har skrattat så tårarna sprutat.
IN ACTION! Mina söta vänner!

Och Elen, här kommer receptet på cheesecake ala min mamma, 6-8 port:

2dl socker
3 ägg
200 gram philadelphiaost
3dl vispgrädde
2tsk vaniljsocker
Ca 10 digestivekex

Skilj äggvitorna från äggulan. Vispa sockret och äggulorna pösigt. Rör i vaniljsockret. Blanda
i philadelphiaosten. Vispa grädden i en egen bunke och rör ihop med det andra. Vispa äggvitorna
hårt i en egen bunke och rör ihop med det andra. Krossa kexen och lägg hälften av detta på botten
av en form med löstagbara kanter. Häll i smeten och strö över resten av kexsmulorna (jag brukar dock bara lägga kex på toppen). Ställ i frysen 7-8 timmar och tina 15-30min innan servering.

Lycka till, bebi! Ring mej om det inte går vägen :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback