Härliga hamburgare

Lördagkvällen hos Filip & Stina blev fantastiskt mysig. Som väntat.
God mat, glass, jordgbbar, chips, dipp och VIN slank ner. Vi gillar.
Och såhär såg jag ut när jag vaknade idag:
Eriks kommentar: "Det är lite svårt att ta dej på allvar när du ser ut sådär".
Jag är rätt imponerad själv. Allt som behövs för att fixa den ultimata rockfrillan är hårspray
och sömn.

Idag har jag och Erik haft en mysdag alldeles för oss själva. Sovmorgon
(ja, att sova till 10:30 är DEFINITIVT sovmorgon). Upp. Handla. Laga lunch.
Roadtrip till Jönköping (rea på Sportson och Erik behövde en vindjacka).
A6 (Clas Ohlson - Erik behövde cykeldator). Okej då, vi hann med HM också
(ja, de sålde ut plagg för 50 kr. Det är skam att inte gå in då). Blomsterlandet
(inköp av blommor till mina fina, men ännu oinköpta orange balkonglådor. Men
imorgon, så..)
Till sist brainstormade jag ihop en kvällsmat utan dess like. Med mycket
inspiration från kokboken Lättlagat på 20 minuter av Maud Onnermark (en
gåva från min mor) slutade kvällsmaten i detta fantastiska resultat:



Hamburgare:
500 gr nötdfärs
1 tsk salt
2 kryddmåt malen svartpeppar
Krydda med salt och peppar även vid stekning

Basilikasås:
2 dl turkisk yoghurt
En pressad vitlöksklyfta
Basilika
Salt
Peppar

Kocken vågar lova att ingen blir besviken! Och boken höll sitt löfte
både vad gäller lättlagat och på 20 minuter. Testa!

Hej så länge, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback