Lättlagad lax

Envishet. Det är något jag har en hel del av. Jag börjar fundera på om jag har
för mycket av den varan för mitt eget bästa. Jag springer och springer,
knäna värker och värker och det slutar med att jag får ge upp. Och då
blir jag arg (så förbannad att jag nästan gråter, faktiskt) för att jag gör
mej själv besviken. Hade jag varit mindre envis kanske jag hade kunnat
sätta lite mindre press på mej och därmed också minskat besvikelsen
när det inte går bra. Jag får börja cykla.

Igår lagade jag och min sambo världens enklaste "vardagslyx"-middag.
Lax, kokt nypotatis och caprissås. Gör det en kväll när du är sugen på något
gott, men samtidigt är lat. Gör såhär:
Skär ett snitt i laxen (på längden). Lägg i en skiva smör. Salta och peppra.
Sätt in i ugnen på 225 grader i 12min.
Koka potatisen. Gör såsen på en burk creme fraiche, salt, peppar, capris,
paprikapulver och basilika.
Klart! Eller kom hem till mej, så fixar jag det :).



Pusshej, mina vänner!

Kommentarer
Ida säger:

ska jag absolut prova, lät supergott... =)

2010-07-13 | 21:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback