Baconchampinjonpasta

Ny vecka, nya möjligheter. Även om mina möjligheter inte består av så hemskt
mycket annat än anatomi och fysiologi. Det är segt. Jag vill inte mer. Men jag
hoppas att det finns andra out there som gör något roligare med sin tid.

Det är i alla fall spinning ikväll, något upplyftande. Förra veckans träning var en
besvikelse formmässigt. Lyckades inte ens göra bra ifrån mig på gymmet i lördags.
Suck. Vart kom denna seghet ifrån?! Ikväll vill jag ha bättring, om jag får be.

Någon läkare har heller inte hört av sig och min mage blir aldrig bra. Börjar
även tröttna lite på detta projekt. Kan man amputera sin mage? Kanske skulle
se lite lustigt ut. Och eventuellt skulle vissa komplikationer tillstöta.. Så nä. Jag
får ringa vårdcentralen imorgon, för det här går ju inte.

Det var dock supermysigt att träffa hela familjen Svensson igår. Vilka hjärtan jag har.

Tips: En enkel maträtt för oss stressade (läs lata) studenter är baconchampinjonpasta
ala Johanna. Stek i olja: ett paket bacon ihop med en stor burk konserverade champinjoner.
Koka lagom mycket pasta (inte bandpasta) och blanda sedan ner den i stekpannan. Peppra
lite och VOILA! Om det ser torrt ut kan man ringla över lite extra olja, men det brukar inte
behövas. Räcker till 1-2 personer beroende på hur mkt man äter. När jag ska äta räcker det
bara till en.. Hm.

Live wire and loaded gun
Get ready 'cause I'm the one.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback